Måste bara klaga lite!!

Sitter hemma för 4:e dagen i rad idag. Det är för samuels skull vi är hemma idag,men jag undrar om inte han är piggare än vad jag är ändå. Han hade feber hela dagen igår så det är bara att stanna hemma och se glad ut. Som tur var så är jag inte hemma så ofta med Samuel, han blir sällan sjuk. Just därför känns det väldigt knepigt att vara borta från jobbet så här länge. Det är nästan så jag får dåligt samvete, men så ska jag inte tänka. Det är ju inte direkt så att jag bad om att vi skulle bli sjuka. Idag är samuel pigg och glad, men väldigt snuvig, och lite hostig. Jag har inte hunnit att ta någon temp än men när jag sa till honom att vi måste göra det så sa han "Nej mamma! Mej frisk nu!" Mitt lilla hjärta.. Även fast febern härjade ordentligt igår var det så lockande att leka för fulla muggar istället för att ta det lugnt, och det är inte lätt att förklara för en 3 åring att man inte kan gå till lekplatsen när man är varm i pannan. Dagarna blir superlånga, eftersom jag själv har legat i den här hemska förkylningen, och faktiskt fortfarande inte mår bra så har jag ingen ork att göra något annat än att bara ta hand om min lilla prins så gott det går. Jag saknar verkligen jobbet och mina goa arbetskamrater! Nä nu ska jag ta mig en kopp kaffe och krypa upp brevid min skatt och titta på Postman Pat.. eller "Poppi" som Samuel har döpt den till :) Ville bara skriva av mig lite och förklara att jag är så förbaskat trött på att sitta här och snora!








Sömn är den bästa medecinen ♥

Kommentarer

Malin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback