Pensionärsvarning eller???

Veckan är slut och jag har precis (Inte längre precis eftersom det tog mig 100 år att skriva det här inlägget) lagt min lilla guldklimp efter vårt fredagsmys som bestod av Cars 2 och Popcorn. Lille Samuel var helt utom sig av lycka när jag sa att vi skulle hyra film och han höll ett krampaktigt tag om dvd fodralet när vi var klara i videobutiken. Vi hade tidigare stått och tittat på en polisbil och de 2 poliserna pratade lite med Samuel och satte på blåljuset för honom. Samuel älskar bilar och högst upp på favvolistan står polisbilar så han var ju i lyckorus samtidigt som han senare trodde att om han inte höll hårt som 17 i sin Blixten McQeen film så skulle faktiskt polisen komma och ta den.
**
Förresten undrar jag om jag inte ska sluta vara så himla trött snart! det är fredag och jag har velat gå och lägga  mig i typ 1,5 timme nu. De senaste veckorna har jag bara velat göra ingenting. För 4-5 år sedan jobbade jag 15  timmars pass i restaurangbranchen flera dagar i veckan, sov typ ingenting och festade som en tok. Inga problem! Idag är jag småbarnsmamma med kontorsarbete och dom senaste veckorna har jag varit så himla trött och orkat minsta möjliga hemma. Jag älskar min livssituation och mitt jobb och klagar alltså inte nu för den som tror det, jag bara konstaterar! Att arbeta mellan 0800-1630 måndag till fredag passar mig som handen i hansken och det är rena rama lyxen att vara ledig varje helg! Jag menar bara att.. tänk att allt kan ändra sig så fort och från att orka allt mellan himmel och jord kan det bara slå om och jag är sugen på att knyta mig innan Bollibompa är slut.  Jag antar att det beror mycket på att både jag och mini har varit dåliga och jag är fortfarande inte helt bra plus att det har varit så mörkt länge, men nu kommer våren...Jippie!!
Eller så håller jag helt enkelt på att bli gammal...

Näääeeej i nästa vecka ska jag bli en sån där supermamma som är expert på multitasking och alltid har ett skinande rent hem, nybakta cupcakes, nöjt barn och alltid ser perfekt ut!




Samuel har frågestund på väg till dagis:
-Mamma vad kostar den bilen?
- Mamma Vad kostar det huset?
- Mamma vad kostar den kyrkan?
-Mamma vad kostar den tanten?


I morgon åker vi till Koster och äter kycklingsoppa, mums!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha Söta lilla Samuel :D Jag och Marius tycker det är ganska roligt att han redan undrar hur mycket tanten kostar ;) Marius menar att han lärt av Dennis ;) Hihi

2012-03-02 @ 22:15:28
URL: http://tveter.blogg.se/
Postat av: Karen

Ja söta Samuel.. haha tanten.. LOL..

Ja vi hoppas det blir bättre med sommaren.

Så gamla är vi inte, i får bara SKÄRPA oss.



PUSS

2012-03-02 @ 22:20:23
URL: http://karensita.blogg.se/
Postat av: chawa

Ja han är så rolig. Kommer väldigt mycket roliga meningar ur hans lilla mun :) Haha ja kanske det :P Yes till sommarn hoppas jag på mer action. Känner mig rdan lite piggare idag :)

2012-03-03 @ 08:25:45

Malin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback